Tuesday, November 22

I know I know

Jag har ej uppdaterat MEN jag gav en varning... du som känner dig träffad hahah ta åt dig ;) :P:P

Klockan är nu halv elva och jag har pluggat sedan klockan halv åtta... har dock ett par timmar kvar innan jag är klar, det är dock för att jag har missat två dagar i skolan så jag har tre saker tills imorgon, och jag kan inte plugga i bussen eller i en bil. Varje gång jag försöker så somnar jag, jag vaggas liksom till sömns.

Hur som helst så ska jag berätta om helgen (varning långt inlägg)

I torsdag tog vi vårt pick och pack och drog till Virginia för Model UN, som är förenta nationerna fast på låssas och för high school. Så det är typ som Lajv fast vi är inte alver som springer runt utan vi var klädda i bussines kläder och såg allmänt super viktiga ut. Sedan hade vi konfense hela helgen. Vi börja fredag runt fyra tills nio på kvällen, sen hela lördagen sen var discooo woop woop, sen söndag var det avslutande dagen och runt tolv satte vi oss i bussen och åkte raka vägen hem till charleston och smith street (våran gata vid skolan om du undrar)

Vägen dit gick relativt snabbt... dryga sju timmar och jag sov ca fem utav dem - chill. Sedan gick vi runt i Williamsburg som är den älsta bevardade stad från dom första sättningarna av britterna som sedan blev amerikanaer haha. Hur som helst suuuuper mysigt . DOCK glömde jag kameran hemma, MEN ipoden räddade livet plus andras kameror.

Lördag var pretty intense. vi satt fyra timmar på förmiddagen och lyssnade samt diskuterade i frågan Effective International Aid. Vilket vi pratatde om i totalt tio timmar utan att komma någonstans. Men det var kul. DISCOT PÅ KVÄLLEN. Man såg ej på bidlerna men du skulle ha sett hur jag sminkade mig. Blått, rött, gult, grönt, lila super glitter, silver glitter Ö.V.E.R.A.L.L.T ... More is more in America... kiddin, men jag ville överdriva lite, det var kul. Sen visar det sig alltid att alla runt omkring mig blir svenskar... vilken är lite.. konstigt haha. MEN den här gången var han halvsvensk och två andra hade varit i Sverige.. rätt exciting i alla fall.

Har dock inga bilder att visa nu, och jag måster tyvärr återgå till mina studier (se vilket språk jag använder)

BTW min målning och fyra andra var nominerade till att bli årets thanksgiving kort som skickas ut till alla som går på skolan samt dom som jobbar och ja föräldrar och sånt du vet, och idag fick vi ett kort och min blev utvald, pretty exciting faktiskt! :)

OCH ÄNNU MER SPÄNNANDE NYHETER: Min älskade käraste mammi och lassii ska ha gjort så jag kommer att åka till the western trip i sommar (två veckor på västkusten av usa!) Så jag kommer att flyga till Phonix, sen buss till Los Angeles, San fransisco, Las vegas, Grancanion ect. Hur EXCTITING är inte det???!!! TACK!

Okej jag vet jag flippar just nu, woop woop. men så är liver, har planer för skolan nu också, jag, Keaton och Sallie har planer planer, kommer återgå till det för jag att några amerikaner här kommer att läsa och det är top secret!


Från min kortvariga sim-karriär här i the united states (låter rätt coolt ändå) haha, patade med en av fotbollstränarna idag och undrade när vi ska börja träna konditionen och börjar efter thanksgiving så nästa vecka antar jag. TUR, kollade mig i spegeln idag när jag satt i red choir och såg herre vad jag har blivit rund. Asså kanske inte tjock tjock men mullig, kollade på vågen och det visade för mycket, america is killin me haha, men men bara mer att älska, right?

SÅÅÅ godnatt folks!

No comments:

Post a Comment